Cristian Paul Ichim: ” Încetați să mai sfătuiți cetățenii cum și când să stingă becurile!”

“E nevoie să înțelegem că traversăm un moment de criză și să ne comportăm ca atare. Și, când spun asta, mă refer în primul rând la instituțiile publice și la entitățile economice care au un rol social în această criză economică și de securitate. Este inadmisibil să ceri permanent cetățenilor să fie responsabili, dar tu, ca instituție, să absentezi sau să nu fii preocupat de altceva decât de propriul tău interes. Fac un apel cât se poate de responsabil și intransigent ca cei care activează pe piața de energie să înceteze să mai sfătuiască cetățenii când și cum să aprindă sau să stingă un bec și, în schimb, să înceapă să se comporte corespunzător misiunii care le-a fost încredințată.

Într-un moment de criză energetică, o inflație destul de ridicată și scumpiri de prețuri foarte greu de suportat, consumatorul român mai are o provocare căreia trebuie să îi facă față: citirea contoarelor.

Conform legislației în vigoare, distribuitorii de gaze naturale și energie electrică au obligația să citească contoarele la clientul final, iar dacă aceștia nu vor citi contoarele în termen de șase luni în cazul energiei electrice și de trei luni pentru gazele naturale, vor fi obligați să le plătească clienților o compensație.

În urma discuțiilor cu cetățenii, dar și cu reprezentanții unor firme din județul Bacău, am fost informat că distribuitorii nu respectă prevederile legale privind citirea contoarele în termenele prevăzute de legislație, dar nici nu au primit vreo compensație de la aceștia. Astfel, au fost situații când la unii cetățeni au venit facturi pentru perioade foarte mari, cu sume de plătit ce depășesc 10.000 de lei. Aceeași situație s-a întâmplat și la unele firme unde unele facturi au venit și după un an, iar suma de plătit era de peste 20.000 de lei.

Pentru a avea mai multe informații despre această situație și pentru a înțelege care este procedura prin care clienții finali (persoane fizice sau juridice) pot solicita și primi compensații pentru nerespectarea termenului de citire a contoarelor de către distribuitori, am trimis o solicitare de informații către președintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei.

E nevoie să înțelegem că traversăm un moment de criză și să ne comportăm ca atare. Și, când spun asta, mă refer în primul rând la instituțiile publice și la entitățile economice care au un rol social în această criză economică și de securitate. Este inadmisibil să ceri permanent cetățenilor să fie responsabili, dar tu, ca instituție, să absentezi sau să nu fii preocupat de altceva decât de propriul tău interes. Fac un apel cât se poate de responsabil și intransigent ca cei care activează pe piața de energie să înceteze să mai sfătuiască cetățenii când și cum să aprindă sau să stingă un bec și, în schimb, să înceapă să se comporte corespunzător misiunii care le-a fost încredințată” a declarat astăzi deputatul Cristian Paul Ichim.

“Într-un moment de criză energetică, o inflație destul de ridicată și scumpiri de prețuri foarte greu de suportat, consumatorul român mai are o provocare căreia trebuie să îi facă față: citirea contoarelor.

Conform legislației în vigoare, distribuitorii de gaze naturale și energie electrică au obligația să citească contoarele la clientul final, iar dacă aceștia nu vor citi contoarele în termen de șase luni în cazul energiei electrice și de trei luni pentru gazele naturale, vor fi obligați să le plătească clienților o compensație” a mai spus deputatul Ichim.

“În urma discuțiilor cu cetățenii, dar și cu reprezentanții unor firme din județul Bacău, am fost informat că distribuitorii nu respectă prevederile legale privind citirea contoarele în termenele prevăzute de legislație, dar nici nu au primit vreo compensație de la aceștia. Astfel, au fost situații când la unii cetățeni au venit facturi pentru perioade foarte mari, cu sume de plătit ce depășesc 10.000 de lei. Aceeași situație s-a întâmplat și la unele firme unde unele facturi au venit și după un an, iar suma de plătit era de peste 20.000 de lei.

Pentru a avea mai multe informații despre această situație și pentru a înțelege care este procedura prin care clienții finali (persoane fizice sau juridice) pot solicita și primi compensații pentru nerespectarea termenului de citire a contoarelor de către distribuitori, am trimis o solicitare de informații către președintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei” a spus în încheiere Cristian Paul Ichim.

Share:

Author: admin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.